Na jednej z październikowych lekcji języka polskiego odbyła się niezwykła przygoda poetycka z wykorzystaniem klocków LEGO. Uczniowie klasy Va po wstępnym zapoznaniu się z utworem poetyckim Czesława Miłosza ,,Przypowieść o maku” w niekonwencjonalny sposób dokonali jego wizualizacji i jednocześnie interpretacji. Za pomocą przyniesionych klocków stworzyli własną konstrukcję, która obrazowała ich własne rozumienie wiersza. Następnie dwuosobowe zespoły miały możliwość przedstawić efekty swojej pracy na forum klasy, uzasadnić swoją koncepcję oraz odpowiedzieć na pytania kolegów i koleżanek.
Pełne zaangażowanie wszystkich uczniów i podjęcie przez nich inicjatywy twórczego działania może świadczyć o tym, że LEGO-LOGOS to atrakcyjna metoda aktywizująca, która z powodzeniem znajdzie zastosowanie na lekcjach o różnorodnej tematyce. To nie tylko świetna zabawa dla uczniów, ale również doskonały sposób kształcenia kreatywnego i abstrakcyjnego myślenia. Poza tym LEGO-LOGOS daje możliwość rozwoju wyobraźni, tworzenia sensownej wypowiedzi i argumentacji. Stwarza ona także dogodne warunki do ćwiczenia współpracy w grupie, umiejętności komunikowania się i rozwiązywania problemów.