Deklaracja Dostępności

Zespół Szkół im. Konstytucji 3 Maja w Pobiedzisakch Letnisku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.szkolaletnisko.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:


Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Elementy nietekstowe (np. obrazy, grafiki) nie posiadają opisów alternatywnych.
  • Materiały audio lub wideo nie mają dostępnej alternatywy w formie tekstu.
  • Nagrania wideo nie są uzupełnione o napisy rozszerzone.
  • Kolejność prezentowanych treści na stronie może być niezrozumiała przy korzystaniu z czytników ekranu.
  • Treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo np. poprzez błędne stosowanie nagłówków.
  • Linki i załączniki występujące na stronie nie zostały opisane kontekstowo.

Nadmierne koszty:

Brak informacji o nadmiernych kosztach.

Treści nieobjęte przepisami:

Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.


Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Aleksandra Lipnicka — mejlowo ola_lipnicka@wp.pl lub telefonicznie +48 61 815 34 45.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Aleksandra Lipnicka pod adresem ola_lipnicka@wp.pl lub w siedzibie jednostki: ul.Gajowa 22, 62-010 Pobiedziska

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

Przed schodami do wejścia głównego szkoły zamontowano dzwonek z opisem „dla osób niepełnosprawnych”, umożliwiający osobom niepełnosprawnym przywołanie osoby do kontaktu. Dostęp do budynku oraz pomieszczeń posiada liczne bariery architektoniczne utrudniając tym samym osobom z niepełnosprawnością ruchową realizację swojej sprawy w placówce (brak podjazdów, wind, schody, brak podłóg antypoślizgowych). Budynek posiada dwuskrzydłowe drzwi wejściowe, jednak uchwyt umożliwiający otwarcie skrzydła jest zbyt nisko osadzony i tym samym może sprawiać trudność w sytuacji wejścia osoby na wózku do budynku. W budynku szkoły nie ma platform przyschodowych. Brak toalet dostosowanych dla osób ze szczególnymi potrzebami. W całym obiekcie nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, a także systemów naprowadzających dźwiękowo, brak informacji głosowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych, W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Brak oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Brak urządzeń i środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. systemy na podczerwień, pętle indukcyjne, systemy FM. Do budynku szkoły można wejść z psem asystującym i z psem przewodnikiem.

Dostosowanie wejść do budynków:

Wejścia do budynków nie posiadają udogodnień dla osób niepełnosprawbych.

Dostosowanie korytarzy:

Na korytarzach znajdują się klasy po obu stronach. klasy znajdują się na 3 poziomach. Pomiędzy poziomami można przemieszczać się tylko schodami.

Dostosowanie schodów:

Schody posiadają poręcze.

Dostosowanie wind:

Brak.

Dostępność pochylni:

Brak.

Dostępność platform:

Brak.

Dostępność tyflomap:

Brak.

Dostosowanie parkingów:

Na parkingu szkolnym jako pierwsze wydzielone jest miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Przejścia z miejsca parkingowego do szkoły jest utrudnione architektonicznie przez schody zewnętrzne i wewnętrzne.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Tak, pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Szkoła nie zatrudnia pracownika posługującego się językiem migowym, jednak istnieje możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego, po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie, co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w szkole.

Dostępność tłumacza języka migowego:

Tak, tłumacz migowy jest dostępny. Szkoła nie zatrudnia pracownika posługującego się językiem migowym, jednak istnieje możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego, po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie, co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w szkole.

Dostępność informacji głosowych:

Brak.

Dostępność pętli indukcyjnych:

W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Brak oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Brak urządzeń i środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. systemy na podczerwień, pętle indukcyjne, systemy FM. Do budynku szkoły można wejść z psem asystującym i z psem przewodnikiem. Sep 12, 11:34 AM