Debata oksfordzka to bardzo formalny rodzaj dyskusji, w której dwie strony próbują obalić lub obronić tezę. Daje to możliwość zapoznania się z możliwie pełną argumentacją, pokazuje problemy „z lotu ptaka” oraz daje ogromną wartość merytoryczną. Debatowanie wpisuje się również w rozwijanie kompetencji przyszłości: krytycznego myślenia, kooperacji, komunikacji i kreatywności i jest zgodne z głównymi kierunkami polityki oświatowej takimi jak – wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się, a także kształtowania postaw społecznych i edukacji obywatelskiej.
Ogromne wsparcie w postaci profesjonalnej oceny sędziowskiej uzyskała nasza szkoła od Fundacji Oratoria. Sędziowie Kacper Barełkowski i Sebastian Siejek obserwowali debaty, udzielali wskazówek i odkrywali tajniki debat oksfordzkich – bardzo dziękujemy.
Pierwsze miejsce w I Szkolnych Debatach Oksfordzkich zajęli przedstawiciele z klasy 8a
Amelia Mańka, Jan Meisner, Oliwia Piasecka i Krzysztof Przybylski – gratulujemy.
Pani Dyrektor Mirosława Moszczar wszystkim uczestnikom wręczyła dyplomy, a zwycięzcom dodatkowo nagrody.