W ramach obchodów Pierwszego Dnia Wiosny w klasach czwartych na lekcji matematyki odbył się konkurs pod hasłem „Matematyka na wesoło”. Zadaniem konkursu było pokazanie uczniom , że wspólne rozwiązywanie zadań może stanowić doskonałą zabawę angażującą wszystkich uczestników, uczy współpracy, integruje . Przy ocenianiu brałam pod uwagę nie tylko szybkość i poprawność wykonania zadań, ale również czy wszystkie dzieci w grupie były jednakowo zaangażowane w rozwiązywanie zadań i czy potrafiły samodzielnie poradzić sobie z każdym zadaniem. Dzieci bardzo entuzjastycznie podeszły do konkursu. Wszystkie zadania zostały wykonane. Co najbardziej cieszy to fakt, że mimo rywalizacji i chęci wygranej lepsi uczniowie nie zapominali o swych słabszych kolegach z grupy i z przyjemnością obserwowała z jakim zaangażowaniem i przejęciem tłumaczyli im niektóre zadania. Można powiedzieć, że taki sposób spędzenia Pierwszego Dnia Wiosny wszystkim bardzo przypadł do gustu i nikt nie miał ochoty wagarować.

                                              Iwona Niemira-Dimke